AskovFondens årsberetning 2017

AskovFondens årsberetning for 2017 er udkommet. Her kan du læse om AskovFondens indsatser og resultater, og hvad de seks forskellige afdelinger arbejder med.

Livet med en spiseforstyrrelse

Du kan også møde en af Askovhus’ (nu tidligere) beboere, som har afsluttet et rehabiliteringsforløb i Askovhus. Hun fortæller bl.a. om, hvordan spiseforstyrrelsen endte med at overtage hendes liv, og hvordan hun i dag er kommet til et sted, hvor spiseforstyrrelsen ikke længere er en del af hendes identitet.

Læs Nannas historie på side 26-27 i årsberetningen.

Året, der kommer

Årsberetningen præsenterer dig også for tre fokusområder som AskovFonden – og dermed også Askovhus – vil være særligt optagede af i 2018.

RELATIONEL VELFÆRD
Alle har brug for at føle sig værdifulde, at være noget for nogen og have noget meningsfuldt at lave. Derfor har AskovFonden altid relationen og respekten for det enkelte menneske som primært fokus.

SOCIALE INVESTERINGER
I AskovFonden er vi meget optagede af, hvordan vi kan innovere og udvikle bedre sociale løsninger, der kommer flest muligt bedst til gode. Her kan sociale investeringsmodeller være en af mulighederne. Vi er lige nu i et paradigmeskifte, hvor vi har behov for at skifte fokus fra reaktive til proaktive indsatser, hvor vi hjælper mennesker, før det er gået helt galt.

MENINGSFULD DOKUMENTATION
Fokus på meningsfuld dokumentation vil fortsat være et af vores kerneområder i 2018. Vi har en forpligtelse til at vide, hvad vi gør, hvorfor vi gør det, for hvem og hvad der kommer ud af det. Vi skal fokusere på, hvilken effekt vores sociale løsninger skaber, om der reelt sker den forandring, vi ønsker og hvis ikke, hvorfor.

Du kan læse meget mere om AskovFondens arbejde og målsætninger for 2018 i den nye årsberetning.